Communicatieplannen

Media

Webpresence
Uvolleybal.nl - website met overkoepelende informatie en globale informatie per onderdeel, met links naar afzonderlijke (club)websites voor detailinfo en aanmeldingen.
Prezi - presentatie voor partners en organisatie Uvolleybal
YouTube - filmpjes van de twee wereldrecordpogingen (2012)
Clubwebsites van verenigingen in Utrecht en in regio

Social media
Twitter @uvolleybal
Facebook: Uvolleybal en VVU hebben levendige Facebook-groepen, deelnemers geven via andere club-, volleybal- en Utrecht-gerelateerde groepen bekendheid aan Uvolleybal en genereren traffic naar site.
LinkedIn: actieve deelname in verschillende volleybalgroepen en -platforms
Hyves is voor de jongste jeugd wel aangemaakt in 2012, maar is onvoldoende aangeslagen en vervalt in 2013.

Volleybal- en algemene sportmedia (free publicity)
- Volleybalkrant.nl (online)
- Nevobo-website (nieuws en toernooien)
- Sponsoring
- SportKnowHowXL.nl
- SportUtrecht.nl
- SportU.nl
- Toernooien.nl

Landelijke dagbladen (free publicity)
Persmap (zie regionale dag- en weekbladen naar):
- Telegraaf / Volkskrant, AD / NRC / Regiopers

RTV en dag-/hah-/weekbladen (free publicity)
Persmap met bericht met logo, foto’s beach-/zaalvolleybal, bestanden tbv advertentie-stoppertjes en boek VVU 25 jaar. We rekenen op aandacht vooraf, tijdens en na het event.
- RTV Utrecht (uitgebreide voorbeschouwing in 2012, kort verslag interland)
- UN/AD (regionieuws) en Stadsblad
- Lokale bladen binnen ca. <15 km

Outdoor media (opties bij invulling sponsoring)
- Driehoeksborden (minimaal 50 st, 2 weken)
- Stadsbussen: met stickers links, rechts en achter. 2 bussen 4 weken lang in regio.
- Banieren (vgl bij Ahoy R’dam, Den Haag). Zou mooi zijn, geeft allure - masten op Neude, bij station, Galgenwaard?)
- Spandoeken op rotondes toegangswegen Utrecht.

Direct mail en drukwerk
E-mail naar leden verenigingen
Flyer/kaart (of krant) naar leden verenigingen regio
Promoteams in binnenstad (kaarten uitdelen)
Affiches/kaarten naar kantines, verenigingen, sporthallen, scholen, openbare gelegenheden: bibliotheken, wijkcentra

Aankleding vrijwilligers
Shirts/petjes et cetera om ca. 200 vrijwilligers herkenbaar en zichtbaar te maken - en te belonen

Bovenstaande middelen zijn het vertrekpunt in gesprekken met de partner/naamgever. In de brochure zijn de bijbehorende kosten vermeld. Maar samen kunnen we wellicht nog veel verder gaan. Hieronder staat een optie die het onderzoeken waard is. En elk ander idee is bespreekbaar.

Special: bijlage Uvolleybal bij AD/UN of Stadsblad?
We zouden een flyer kunnen produceren en die via de VVU-jeugd hah verspreiden in hun eigen buurten of in stadsdelen op basis van postcodes van clubleden. MAAR: zou het niet mooier zijn om aansluiting te zoeken bij Stadsblad of AD/UN om een Uvolleybal-bijlage te realiseren op of net voor zaterdag 12 mei? AD deed dit in 2009 en 2010 met beachvolleybal in regio Den Haag: oplage 500.000, 24 pagina’s, grotendeels gefinancierd door de gemeente.
Samenwerken met AD, gebruikmaken van hun productie en verspreiding, van hun verkoopapparaat voor advertising en zelf adverteerders werven, eventueel extra naast de partners... een inhoudelijk relevante uitgave met nieuwswaarde, beach-aanloop naar de Olympische Spelen, Nederlandse volleybalteams, met dynamische fotografie en relatief weinig werk aan de inhoud moet voor de uitgever een kansrijke propositie naar adverteerders kunnen opleveren. Wij willen hiervoor gaan. Gaat u mee?